Header periodòncia

Periodòncia

La periodòncia és clau per a la salut i estètica dental. Millora l’estat de les genives per prevenir problemes cardíacs i sanguinis.

La periodòncia estudia i tracta les malalties de la geniva o teixit periodontal. La salut de la geniva és un altre factor a tenir en compte per a poder tenir una bona salut bucodental.

La pregunta que ens podem fer és si és normal o no que les genives sagnin. La resposta és NO. Unes genives sanes NO sagnen. Si observem que les genives sagnen quan ens raspallem les dents, és signe que hi ha un problema. Quan sagnen vol dir que estan inflamades i, per tant, tenen un problema. D’aquesta malaltia se’n diu Gingivitis. Si, a més de sagnar veiem que es comencen a moure, que les genives es fan petites o ens sembla que les dents es fan més llargues, el problema ja és més greu. És el que s’anomena Periodontitis.

Periodòncia

La Periodontitis està causada per diferents motius. Uns són personals com uns factors genètics, una predisposició genètica, però d’altres són adquirits, com el fumar o tenir una higiene no prou eficient. Siguin quins siguin els motius, fer la revisió dental cada 6 mesos i realitzar els tractaments de genives que els professional de la Clínica Dental del Dr. Oriol Cantó els aconsellen es poden reduir els riscos de perdre les dents per problemes de genives (periodontitis). Hem de tenir en compte que és una malaltia crònica, pel què fer els tractaments adequats ens ajuden a controlar-la.

La pèrdua de la geniva de les dents per periodontitis, no només suposa un problema estètic (veiem les dents llargues amb espais negres entre elles), si no que té una conseqüència més important: si s’acaben perdent les dents, aquestes s’han de reposar i, ens casos més avançats, fer una rehabilitació oral completa. Si aconseguim preservar les dents naturals controlant la malaltia periodontal, ens permetrà evitar fer tractaments rehabilitadors importants, complexes.

Habitualment, el tractament a realitzar és la neteja profunda de les genives, el què s’anomena Raspats o Curetatges. Aquest tractament consisteix en, amb anestèsia local, netejar les genives profundament, eliminant tots els factors que fan que la geniva estigui inflamada: placa bacteriana i tàrtar o tosca.

Altres tractaments que podem fer són els empelts de geniva (recobrir les recessions de geniva), contornejats de genives per a una millor estètica, tractar la periimplantitis (malaltia de les genives que afecten als implants dentals), donar volum a la geniva per a guanyar estètica i facilitar la higiene…

Ja sigui per estètica i/o salut, millorem l’estat de les nostres genives.

Demana cita prèvia

Preguntes freqüents

És normal que em sagnin les genives?

NO. El sagnat de les genives no és normal i pot ser símptoma de que la geniva no està enganxada a les dents com hauria de ser. Quan això passa, la geniva no compleix bé la seva funció d’aïllar l’os de l’exterior, donant lloc a una possible contaminació o destrucció progressiva de l’os. La conseqüència,  a mig-llarg termini, és la pèrdua de les dents. És el què s’anomena: periodontitis.

Quines malalties tracta la periodòncia?

Les principals malalties que tracta la periodòncia són la gingivitis i la periodontitis o piorrea. La periodontitis és una malaltia que afecta a l’os i a la geniva. La gingivitis és la inflamació de les genives.

Són les malalties periodontals molt freqüents?

La gingivitis és una de les malalties més freqüents del ser humà, essent molt habitual a qualsevol edat (75% en joves de 20 a 25 anys).

La periodontitis és més rar en joves i adolescents, encara que la seva freqüència  augmenta amb l’edat (al voltant del 10% als 30-40 anys i del 25-30 % entre 50-60 anys).

icon-angle icon-bars icon-times